Homepage Jolie
In Memoriam Petra, mijn zusje
portretje jolie
                  webcam in de kelder

                  Jolies weblog

                  Zou de XS4ALL-helpdesk dommer aan het worden zijn?

                  2 november 2012 15:35


                  404

                  XS4ALL staat allereerst bekend om z'n state-of-the-art systeembeheer, en daarnaast om z'n state-of-the-art helpdesk, bevolkt door vakidioten die staan te popelen om u te helpen, elk probleem als een uitdagend puzzelstukje zien en het een erezaak vinden om niet te rusten voor een probleem is opgelost.

                  Kijk je naar de Klantbeoordelingen, dan komen er barsten in dat beeld. Het gemiddelde cijfer dat de klant XS4ALL daar in 2012 geeft is nog maar een 4,4 (naar boven afgerond.) In december 2011 was dat gemiddelde nog een 6,4.

                  De afgelopen dagen had mijn vader het probleem dat hij zijn site niet meer kon updaten. Zijn FTP-programma gaf plotseling de foutmelding "blocking call cancelled."

                  Dit kan betekenen dat de Firewall het FTP-verkeer tegenhoudt, en meestal is het op te lossen door in de FTP-software de setting "Passive Mode" of "PASV Mode" aan te vinken.

                  Mijn vader belde met dit probleem naar XS4ALL, en kreeg het antwoord dat er geen storingen waren. Alsof je naar de huisarts gaat met pijn in je knieën en te horen krijgt dat je oren goed werken. Fijn, er zijn geen storingen, maar waar ligt dit probleem dan aan? Nou, mijnheer van der Klis, aan uw Firewall. Let op dat woordje "uw", beste lezers. Die Firewall is het produkt dat XS4ALL zèlf levert. XS4ALL hoort dan gewoon te kunnen antwoorden dat het FTP-probleem met deze Firewall op te lossen is door bijv. "Passive Mode" of "PASV Mode" aan te vinken. Vermoedelijk is het ook opgelost met een beveiligde verbinding, maar, ik heb nooit bij de XS4ALL-Helpdesk gewerkt, dus dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

                  Op de website van XS4ALL is de informatie over dit (belangrijke) onderwerp heel matig geworden. FTP is helemaal niet meer terug te vinden in de algemene help-menu's. Ook het kopje "Uw Homepage" of "uploaden" is nergens terug te vinden. Pas als je gaat zoeken met het zoekmenuutje naar "FTP" of "homepage" kom je ergens als 3e resultaat de FTP-software-instellingen tegen, niet dat je daar veel aan hebt, want de informatie is te algemeen. Klik je daar door naar "Uploaden", dan kom je terecht op een pagina met twee nietwerkende linkjes naar Mac OS X en Windows-uitleg. Reuzehandig! Nadat ik een pagina of 12 had doorgelezen, trof ik een FTP-instellingen hulp-pagina, met informatie (File Protocol: "Insecure" (!?)) die best wel eens verouderd kan zijn. Bij mijn vader werkte het in elk geval niet meer.

                  Informatie, uitleg, lijsten met instellingen: het moet gewoon compleet zijn. Zowel op de website, als aan de telefoon. XS4ALL zou er goed aan doen er snel werk van te maken, zodat ze die 4,4 als klantbeoordeling weer terugbrengen naar de 7 of de 8 die het altijd geweest is.

                  Mijn arme vader heb ik ondertussen een nieuw FTP-programma aangesmeerd, omdat ik daarmee de XS4ALL-instellingen (ik heb zelf ook een XS4ALL-account) prima in orde kon brengen, zonder die ontbrekende informatie op de mallotige XS4ALL-hulpsite. Maar ik hoop dat hij snel weer extra informatie kan vinden, waarmee hij zijn eigen vertrouwde software aan de praat kan krijgen. Mocht u tips hebben hoe je Ipswitch WS_FTP tegenwoordig configureert voor de XS4ALL-websites zoals die van mijn vader, dan hou ik me aanbevolen..!

                  Reacties

                  Er zijn 71 reacties.

                  1. Sjoerd

                    2 nov 2012 20:29

                    Helaas, ik werk al jaren met FireFTP, een Add-On voor firefox. en heb daar Ipswitch WS_FTP aan de kant gezet. Maar ik heb geen XS4ALL.

                  2. Hilda

                    2 nov 2012 21:39

                    Het is een ramp voor je vader dat hij zijn website's niet kan bijhouden. Ik hoop voor hem dat er snel een goede oplossing komt !

                  3. Jan

                    2 nov 2012 21:43

                    Ik ben het met je eens, een gemiddelde helpdesker zou dit moeten weten. En als hij/zij het niet weet kan altijd google nog http://lmgtfy.com/?q=blocking+call+cancelled+ftp - eerste hit! have you tried turing it off and on again? (passive mode).

                    Aan de andere kant, als je vader met FTP werkt, dan weet hij toch ook wel hoe google werkt?

                  4. mack

                    3 nov 2012 22:44

                    Bij Xs4all denk ik aan Jolie. Dus jammer dat dit gebeurt.

                  5. Alfred

                    4 nov 2012 16:51

                    Duur ook, dat xs4all

                  6. Prutser

                    5 nov 2012 8:52

                    als je verbinding het doet en je pretendeerd verstand van zaken te hebben waarom google je daar dan zelf niet naar Prutser! Wie is hier dom diegene die de ander dom noemt. Wel bloggen ziet zoeken sukkel!

                  7. Jolie

                    5 nov 2012 9:29

                    Zeg Schlemiel, alias Prutser, durf jij zo'n tekst te posten vanaf een XS4ALL-kantoor IP-adres....??

                    Is dit de nieuwe manier van omgaan-met-klanten bij XS4ALL? Zal ik je even melden bij je collega's? *JA* dat ga ik doen!!!!!!!!

                    Get a life baby....

                  8. Prutser

                    5 nov 2012 9:58

                    ja graag ff doen ! prutser

                  9. Prutser

                    5 nov 2012 9:58

                    google is the name of the game en ook je vader kan dat!

                  10. Prutser

                    5 nov 2012 10:01

                    ik vind het gewoon echt een kansloos blog over je ex werkgever, sorry geen respect voor!

                  11. Jolie

                    5 nov 2012 10:01

                    Prutser, ga een cursus klantvriendelijkheid doen! In de tijd dat ik bij XS4ALL werkte werden mensen voor minder op staande voet ontslagen.

                  12. Jolie

                    5 nov 2012 10:01

                    Stel je niet aan!

                  13. Jolie

                    5 nov 2012 10:16

                    Voor de Overige Lezers: mijn vader, geboren in de jaren '30, had een waslijst aan problemen behalve deze 'blocking call cancelled'. Router-problemen, upstream-problemen, bestanden die, toen de instellingen eenmaal goed stonden, niet volledig aankwamen wegens haperende connectie. XS4ALL mag blij zijn dat ik niet de hele waslijst in het stukje gepropt heb.

                    In mijn tijd zei Systeembeheer tegen de Hell-desk, als Hell-deskers het lef hadden om te klagen over klanten met problemen: "kop houden, jij bent hierin dienst als pispaal."

                    Ik vond dat destijds bot, maar er zat wel een kern van waarheid in. Het bedrijf doet/deed zijn best om alles zo OPTIMAAL mogelijk te houden, van verbinding, modems, software, tot routers tot help/info-pagina's. Mensen met (desondanks) problemen raken in paniek (en dan blijft mijn vader er, ondanks zijn hartkwaal nog èrg rustig onder) en die geven Hell-deskers een grote mond (en dat heeft mijn vader niet eens gedaan.)

                    Een helpdesker die dan, na volledig terechte kritiek, op een weblog een trouwe, jarenlang goedbetalende klant een grote mond gaat geven, is de titel "XS4ALL-er" niet waard.

                  14. Prutser

                    5 nov 2012 10:20

                    give it a go, hert dat je er rondrent, kortzichtig type alsof ze voor jou er iemand uit gaan gooien. Vragen stellen die je door google kan laten beantwoorden en dan de helpdesk dom noemen dat is het top punt van dom sorry..... talk to the hand!

                  15. Jolie

                    5 nov 2012 10:27

                    Wie is hier nou kortzichtig, meneer Prutser?

                  16. Jolie

                    5 nov 2012 10:46

                    Goh..... Wat een WASLIJST aan XS4ALL-interne-Kantoor-IPadressen (Ja sorry, fotografisch geheugen voor getallen) sinds vanochtend-vroeg? Hebben jullie m'n blogpostje op xs-zandbak gepost o.i.d.?

                    Het zou hoopgevend zijn als er lezers tussen zitten die goed lezen. Er staan nl. ook een hoop complimenten in, al ontgaan die mensen als meneer Prutser. En wat BETER kan, kun je gerust ter harte nemen. Zeker als je tot de duurdere providers behoort. Bij de Goedkope Providers kun je van klanten verwachten dat ze elk probleem zelf nagooglen. Bij xs4all mag je verwachten dat de Informatie op de Helpdesk-Site gewoon 100% correct en up-to-date is.

                  17. Prutser

                    5 nov 2012 10:52

                    dit is btw niet namens xs maar op personlijke titel! als je een blog hebt en je post zoiets kan je reactie verwachten

                  18. Jolie

                    5 nov 2012 10:56

                    Goed lezen, Prutser!!!!!

                  19. H. de Tuinman

                    5 nov 2012 13:43

                    Wouw, jammer dat we zo'n hypocriet bij ons hebben rondlopen.. zeg 'prutser', ga jij gauw weer eens reaguren bij geenstijl. Verder -op persoonlijke titel- vind ik het erg jammer Jolie, dat uw vader zo 'geholpen' is, had niet moeten gebeuren natuurlijk. Heb je het gemeld bij ons? Dan kunnen we er wat aan doen, als u wil zal ik contact zoeken met uw vader als dat nog nodig is. Ik hoor het wel.

                  20. H. de Tuinman

                    5 nov 2012 13:44

                    *had natuurlijk 'Heeft u het al gemeld' moeten zijn...

                  21. Jenni

                    5 nov 2012 13:44

                    Jemig de pemig hé! Ik dacht, ik ben hier al zo lang niet geweest, even gluren! Kom ik meteen in zo'n prutsdiscussie terecht! :))

                  22. Jolie

                    5 nov 2012 14:05

                    Ha H., (zeg aaaaaalsjeblieft geen U maar 'je' anders voel ik me zo oud ;-)) Mijn vader heeft nadat ik het blogje geschreven had nog naar de Hellpdesk teruggebeld, en er tot héél laat in de avond mee aan de telefoon gezeten, hij heeft inmiddels de Firmware van de router geupdate, extra software gekocht, -de allerlaatste info heb ik niet, maar in elk geval heeft de HD er afgelopen weekend àlles aan gedaan om hem te helpen.

                    Niet iedereen kan de stroom van gegevens die Google levert zelf schiften, zien wat van toepassing is in de context van hardware, OS en router; mijn man en ik hebben allebei ook gedaan wat we konden, geGoogled, de site van xs4all uitgepluisd, over het routertype en de software gelezen. Mijn vader is erg wiskundig ingesteld, maar we begrepen best dat dit hem boven de pet ging.

                    We dragen XS4ALL allemaal een warm hart toe, was het een andere provider geweest, dan hadden we vast gezegd "Tja, wat kun je verwachten van El Cheapo/El Vago" en was het een àndere persoon dan mijn vader (o.a. leraar wiskunde geweest) dan hadden we vast gezegd "Tja, van digibeten-met-2-linkerhanden valt ook niet meer te verwachten." ;-)

                    Mijn vader onderhoudt 4 complexe websites, en zijn bezoekers klagen zodra de nieuwste info er niet is. Dat geeft stress, en dan wil je het graag opgelost hebben.

                  23. Niels Huijbregts

                    5 nov 2012 16:54

                    Hi Jolie,

                    Namens XS4ALL sorry voor de opmerkingen van 'Prutser'. Een XS4ALL helpdesker die vragen van klanten naar Google doorverwijst heeft duidelijk de filosofie van onze helpdesk niet begrepen (en snapt waarschijnlijk niet wat überhaupt de bedoeling van een helpdesk is). En iemand die dat ook nog eens zo onbeschoft doet kan wat mij betreft beter een andere baan zoeken.

                    De dode links op de helpdeskpagina's zijn aangepast, dank voor de tip.

                    Vriendelijke groet,
                    Niels Huijbregts

                  24. Je vader

                    5 nov 2012 17:31

                    Jolie, nog steeds zijn er problemen bij het uploaden van mijn websites via FTP(xs4all)
                    (de Britse kreeg vorige week een eerste prijs.)
                    Hebben ze misschien iets aan de verbindingen gedaan, wat wij niet (mogen) weten?
                    Een Zeeuwse website die ik bijwerkte(via Zeelandnet)werkte echter wel perfekt mee!

                  25. Jolie

                    5 nov 2012 17:51

                    Hallo Niels,
                    Hartelijk dank voor je sympathieke reactie. Ik begrijp wel heel goed dat Helpdeskwerk zwaar werk is, en dat mensen er kunnen 'doordraaien', en dan in een vlaag van adrenaline dingen zeggen die ze beter niet kunnen zeggen.. Begrip heb ik zodoende wel voor alle Helpdeskers en de zwaarte van hun werk.

                    M'n complimenten en dank voor de snelle reactie, het razendsnelle aanpassen van de dode links!

                    Lieve Papa, de problemen kunnen ook heel goed liggen tussen Amsterdam en Londen: (dus buiten XS4ALL: zeker als je àndere Sites dan de Britse wèl probleemloos kunt updaten..) -- het is een lange route, misschien is er een tussenliggende router of server die een te strakingestelde time-out heeft... Stuur gerust je afbeeldingen naar mij, dan zet ik ze over. Natuurlijk kan het zijn dat ik tegen dezelfde problemen aanloop. Maar dan hebben we in elk geval alles geprobeerd.

                  26. Sobriquet

                    5 nov 2012 17:57

                    Ik ging nog bijna antwoorden ook.

                  27. Y. C.

                    5 nov 2012 18:10

                    Even voor de volledigheid ik ben prutser en ben van mening dat mijn collega initieel de verkeerde keuze heeft gemaakt dit te posten op intern bedoelde mediums. Vervolgens vraag ik mij af of het gerechtvaardigd ip adressen vervolgens te gebruiken om een annonieme post openbaar te maken, de herkomst van het ip met naam en toenaam te noemen in een reactie op de reactie!
                    Hieruit blijkt mijns inziens dat de blogger kennelijk de algemene voorwaarden van zijn blog niet kent mbt privacy gevoellige informatie en gevolgschade van een eventueele openbaring daarvan. De poster (ik dus) had er anders wel zoals nu zijn volledige naam en contact gegevens bij gezet. Gezien ik erg benieuwd ben of het klopt wat mijn advocaat stelt en ik hiermee een civiele zaak kan aanspannen gezien de gevolgen van de blogger zijn actie mbt tot de persoonlijke situatie van de poster. Gebruik maken van het ip mag strikt in geval van abuse en of voor eigen kennisneming zijn. U zult dan ook zeer spoedig een uitnodiging ontvangen voor een civiel procedure waarin verder ingegaan zal worden op het openbaar maken van de herkomst van de reactie poster zijn ip tijdens posten van de teveel besproken post. Verder vind ik het jammer dat mensen dingen posten om een reactie te triggeren maar als die tegenvalt heel hard te gaan schreeuwen van de daken wie het gedaan heeft of uit welke hoek die komt.

                  28. Sobriquet

                    5 nov 2012 18:45

                    Ok, dan toch maar. .....
                    Dom of slim zijn subjectieve begrippen en het enige wat hoort zijn oren. Prutsers en niet prutsers mogen best wat liever voor elkaar zijn. De xs4all helpdesk is nog steeds bemand door top notch troubleshooters en een individuele ervaring levert een leuke anekdote op maar geeft geen realistisch beeld. Zelfs statistische gegevens zijn slechts een momentopname en zeggen niets over de doelstelling van XS4ALL. De doelstelling van XS4ALL (vrije en ongecensureerde uitwisseling van gegevens, informatie en ideeën) is er èèn waar veel mensen zich in kunnen vinden. En de mensen aan de helpdesk helpen hard om dit voor elkaar te blijven boksen. Uiteraard slippen er bij dit mensenwerk soms zaken door de mazen van het spreekwoordelijke net. Waar gewerkt word vallen spaanders. Desalniettemin kan het geen kwaad als helpdeskmedewerkers de tools die ze krijgen goed inzetten om optimale klantvriendelijkheid en adequate probleem oplossing te garanderen en klanten nog tevredener te maken. De praktijk is echter weerbarstig en iedereen heeft nog veel te leren, maar we zijn altijd zo veel als al onze ervaringen en ons onbegrensde potentieel tot de 7 miljardse macht. Na het 10 jaar bemannen, fasciliteren, stroomlijnen van helpdesks kan ik met recht zeggen dat firewall van een bedrijf zijn in de praktijk vaak neerkomt op voetveeg van zowel bedrijven als klanten zijn. (gelukkig bij xs4all niet) Er mag wat mij betreft een dag voor servicemedewerkers komen. Over dit individuele gevalletje jammer kan ik kort zijn. Niemand is perfect.

                  29. Arnoud Engelfriet

                    5 nov 2012 19:40

                    Beste Y.,

                    Je hebt er zelf voor gekozen om met een zeer stevige en scherpe formulering het debat aan te gaan. Gezien je positie als medewerker bij XS4All had je moeten weten dat je daar terughoudend in had moeten zijn.

                    Iedereen weet dat je op een persoonlijk blog weinig privacy hebt. Verder heb je niet op persoonlijke titel gereageerd maar heb je actief verzwegen dat je bij XS4All werkte. Dat is gezien de context van je bericht zeer opmerkelijk - en daarmee een door Jolie legaal te melden nieuwsfeit. Pas nádat Jolie je hierop aansprak kwam je met "jamaar personlijke titel", zo werkt het natuurlijk niet.

                    Kort gezegd: Het is legaal wat Jolie deed en jouw omschrijving van wat er met een IP-adres mag, vindt geen steun in de Nederlandse wet.

                    Waar je overigens algemene voorwaarden vindt op Jolies blog is mij een raadsel.

                    Je dagvaarding mag je sturen naar mijn kantoor (adres op http://ictrecht.nl) ter attentie van mij. Let wel: een dergelijke procedure is m.i. kansloos en ik zal dan ook de rechtbank vragen jou in de kosten veroordelen. Verder zijn de publicitaire consequenties van het aanspannen van een dergelijke procedure voor jouw rekening en risico.

                    Hoogachtend,

                    mr.ir. Arnoud Engelfriet,
                    partner, ICTRecht BV

                  30. Marjan

                    5 nov 2012 20:34

                    Ik heb niets met ramptoerisme maar mijn bezoek aan deze specifieke post lijkt er wel een beetje op moet ik toegeven. Ik wil met eigen ogen zien wat er gebeurt. En dan verbazing voelen.

                  31. Jolie

                    5 nov 2012 20:42

                    Dankjewel Sobriquet en Arnoud!

                    Wat ik behoorlijk triest vind, is dat ik ook heel positieve kanten in de reactie van Y. zie: ik zie iemand die zich sterk identificeert met zijn werk en werkgever, die, klaarblijkelijk, met veel liefde zijn werk doet, en het héél erg vindt als iemand daar kritiek op heeft.

                    Lovenswaardig, wanneer iemand zijn werk en werkgever zó verdedigt. Alleen.... Heeft deze werkgever dat nodig? Deze werkgever kan héél goed tegen een stootje, neemt kritiek ter harte, doet er metéén iets aan — zoals we kunnen zien in de gefixte links op de Help-site. Dan is het dus helemaal niet nodig om zo boos te worden.

                    Ik was mijn stukje ook bewust begonnen met lof, en ook weer geeindigd met lof. De goede beoordelingen waren altijd welverdiend, en die moeten zo blijven.

                    De enige aan wie een excuus op z'n plaats is, is aan mijn vader: ik was geschrokken van zijn (hij is hartpatient....) reactie op het niet functioneren van zijn website: het ging hem fysiek slecht, kon ik horen aan de telefoon, doordat hij de 4 websites niet kon updaten.

                    Zoveel betekent internet voor mensen, en zo belangrijk is dus ook het werk van mensen bij een provider. Daar mag je ook trots op zijn, dat je bij zo'n provider werkt.

                    Goed, ik ga hier kinderen naar bed brengen. Tijd om het onderwerp even te laten rusten.

                  32. Jolie

                    5 nov 2012 20:44

                    @Marjan, Hihi :-) Ja... die verbazing is mij vandaag ook enorm overvallen..

                    Enfin, kinderen wachten op het voorleesverhaaltje :-)

                  33. Y. C.

                    5 nov 2012 21:05

                    mr. ir. Arnoud Engelfrie,

                    U kunt mijn dagvaarding tegemoet zien!

                    MVG,

                    Y.

                  34. Margo

                    5 nov 2012 22:37

                    Mensen als Prutser kwam ik ook tegen toen ik openlijk kritiek uitte op mijn werkgever. Hypocriete trieste figuren. Ik ben ook klant bij XS4ALL en hoop meneer de prutser nooit aan de lijn te krijgen.

                  35. Jolie

                    5 nov 2012 22:59

                    Ha Margo, een goed bedrijf kan met eerlijke kritiek uit de voeten..! Oei, ja, daar moet ik ook niet aan denken... :-}

                  36. Steven

                    5 nov 2012 23:15

                    CHARLIE !!! LET'S ALL GO TO CANDY MOUNTAIN ;-)

                  37. Hilda

                    6 nov 2012 0:53

                    Wat een reacties op dit probleem.
                    Het probleem lost zich vanzelf op...

                  38. Marion

                    6 nov 2012 11:59

                    Heb nog niet alles gelezen, maar ik sla stijl achterover van de onprofessionele en belachelijk manier van reageren van bijv. die prutser. Ik heb zelf op een helpdesk gewerkt en ik vind het onvoorstelbaar dat zo iemand bij een groot bedrijf als xs4all werkt, als ik het goed begrijp. Een spoedcursus klantvriedelijkheid en communicatievaardigheden kan deze persoon wel gebruiken. Wij waren vroeger echt ontslagen als je je zo naar klanten zou gedragen!
                    Overigens heeft mijn buurvrouw haar abonnement bij de glasvezelleverancier opgezegd na een soortgelijk verhaal. De helpdeskmedewerker wist haar totaal niet te helpem met een probleem met haar mail en hij bekte haar af: "Ja, als je niks van computers begrijpt...". m.a.w. veel helpdeskmedewerkers moeten zelf geholpen worden. Sterkte Jolie!

                  39. Y. C.

                    6 nov 2012 12:12

                    onprofessioneel idd iemand zijn annoniem ip linken aan zijn werkplaats omdat je het niet eens met een post die je zelf triggered! Ontslag tot gevolg, bedankt! Gelukkig ben ik niet dom en geen pispaal dus miss idd vandaar maar beter ook zo! Voor een stel dat op basis van dit voorval besluit niet verder te willen moet je niet willen werken. En je mag je afvragen of je die mensen echt serieus moet nemen. Ze nemen het zichzelf al lang niet meer zo blijkt ook nu. Ik begrijp echt niet wat sommige met internet moeten als je niet begrijpt dat een hoop van de vragen die je de helpdesk stelt beter en duidelijker uitleg krijgen na een zoekopdracht op google. Zeker voor iemand die zelf voor een ISP gewerkt heeft onvoorstelbaar misplaatste emotie, die zijn weerga nog niet kent. Dus oppassen als je iets post dat dit dom hert dat ik graag een keer als pispaal zou gebruiken niet handelen kan!

                  40. Jolie

                    6 nov 2012 12:58

                    Y., alsjeblieft, je maakt het jezelf nu steeds moeilijker.

                    We dragen XS4ALL allemaal een warm hart toe, en een stevig bedrijf kan tegen een beetje kritiek.

                    Het is te ironisch dat deze discussie plaatsvond op de dag van de uitvaart van Helpdesker Frans http://www.jolie.nl/weblog/2012-11/Frans_Brokx.html

                    Frans had ALLE begrip voor je gehad, net als ik trouwens, maar je gaat nu te ver. Laat dit rusten. Kies een park-wandeling van Frans z'n Blog en geef jezelf rust.

                  41. Marion

                    6 nov 2012 13:48

                    Goed geschreven Jolie.
                    Y. je klinkt heel erg overspannen. Werken op een helpdesk vraagt veel geduld en inlevingsvermogen in de problemataiek van de klant. De klant is koning. Als je iemand doorverwijst naar Google handel je m.i. niet een klacht of probleem daardwerkelijk af maar stuur je je klant de wildernis in. Dat kan echt niet en je reacties hier gaan ook alle perken te buiten. Dat neemt niet weg dat ik goed weet dat helpdeskers veel gedoe en ellende over zich heen krijgen, waar je een heel dikke huid voor moet hebben om daar tegen te kunnen. Maar dienstverlening en klantvriendelijkheid moet je altijd blijven trachten te hanteren, anders kun je inderdaad niet zuiver werken op zo' n plek. Hier laat ik het bij.

                  42. Y. C.

                    6 nov 2012 13:54

                    Ik ben hierom ontslagen dus rust volgende week misschien. als ik daar tijd voor heb

                  43. Donar

                    6 nov 2012 13:54


                    FTP is een oud protocol, dat moet je eigenlijk gewoon helemaal niet gebruiken. XS4ALL support ook SFTP dat is het "SSH File Transfer Protocol." , met een programma als WINSCP wat je gratis kan downloaden bij oa. winscp.net kan je veilig en zonder firewall problemen je site updaten. Geen ingewikkelde instellingen nodig. Als server moet je wel een van de XS4ALL shell servers instellen, SFTP gebruikt namelijk SSH ipv FTP, en daarna heb je alleen nog login+wachtwoord nodig.

                    Succes.

                  44. Y. C.

                    6 nov 2012 13:59

                    als de kogel door de kerk is hebben ze ineens alle begrip, ik vergeet en vergeef niet Jolie zo werkt dat bij mij sorry you picked the wrong one!

                  45. Robot_Kip

                    6 nov 2012 16:04

                    OH Shit! Het houd niet op, Waar is de popcorn!

                    Overigens vind ik het onzin dat jullie allemaal Y. zo aanvallen. Hoe brutaal hij het ook overbrengt ik vind dat dit allemaal niet op een blog had moeten staan en ook gewoon met een mailtje naar XS had kunnen worden opgelost vooral als mrs. Jolie nog contact heeft met XS.

                    Ja hij had liever normaal kunnen praten, een bericht sturen via de officenet van XS was al helemaal dom, maar dit escaleerde wel heel erg en onnodig.

                    En Y. ik denk dat je hier kansloos bent...

                  46. Y. C.

                    6 nov 2012 16:39

                    Ik ben niet kansloos hoor, ik heb net het licht gezien. Wij maken ons druk om van alles en vinden het nodig mensen te schaden met willekeurige acties en of openbaringen van prive zaken! Ik heb net een glimlach gehad van een jongetje van 4 dat het einde van 2012 niet haalt dat zit in een wagentje eet door een rietje en ademt met een zuurstof fles. Terwijl ik dit typ biggelen de tranen over mijn wangen en weet ik dat ik het naast me neer moet leggen. Er zijn immers veel belangrijkere zaken om je druk over te maken dan je *** vader die zijn ftp programmatje niet aan de praat krijgt. Of je werkgever die ontslaat terwijl de best of the rest 600 calls of meer op je achterloopt. Dus het was een leerzaam jaar en op naar de volgende. Timo Jolie bedankt voor het wijze inzicht dat ik dankzij jullie heb vergaard, het ga jullie goed. iedereen die hier reageert opntgaat dat de eerste opmerking die ik plaatste niet de trigger voor openbaring van ip adres had moeten zijn. Idd Robot_kip waar kanslozen uithangen ben je op voorhand kansloos.

                  47. snarF

                    6 nov 2012 16:41

                    Dit kan niet jongelui. Ik, Ome Fronz, ben nog niet uitgestrooid en jullie slaan elkaar al virtueel de hersens in. En waarvoor? Om niks.

                    Op een blog mag je schrijven wat je wil. Mijn vriendin Très valt Y. niet aan, ze neemt het zelfs voor hem op.

                    Het is dat er hier in de hemel geen IRC-daemon draait -Petrus blijkt een grote digibeet, die laat niks binnen dat als 'demon' klinkt- anders had ik #Perron0 allang weer opengegooid voor alle ontslagen, overspannen helldeskers.

                    Beste Y., draai een jointje, luister naar een song van mijn favoriete zanger http://www.youtube.com/watch?v=alXJBwVl5Lk en relax man.

                    Heerlijk, dat ik nu geen
                    *(ducking and running while putting on flameproof suit)*
                    hoef te schrijven, wat een bevrijding!

                    Leef ze mensen, maak wat van elke dag die je hebt!

                  48. die vader

                    6 nov 2012 17:11

                    Ik betreur het zeer dat Y. is ontslagen. Mijn motto was altijd 'Onderwijs de jeugd glimlachend'(Plato). Had ook hier best gekund...
                    Erg jammer.

                  49. Y. C.

                    6 nov 2012 17:33

                    Even mijn laatste post ever hier, omdat ik het wil en omdat het afgesproken is! Geniaal dat nummer ouwe thnx! http://www.youtube.com/watch?v=alXJBwVl5Lk het ga jullie goed ik ga een nieuwe toekomst tegemoet, en wens iedereen het beste voor hun toekomst. Van mij zullen jullie geen last meer hebben of wel maar dan in een andere setting.

                  50. Leora

                    6 nov 2012 17:34

                    Prutser, ookwel Y., wilt stoer doen. Ga lekker opzoek naar een ander blogje om daar te prutsen.

                    Je lijkt wel de jongens uit mijn klas. (Geloof me, die zijn druk! Schelden en slaan elkaar de hele tijd en zijn nooit stil. Zo ben je wel een beetje.)

                  51. Jolie

                    6 nov 2012 18:04

                    Lieve Mensen, Dankje allemaal voor jullie reacties.. Lieve Papa, ook ik betreur dat.. Als ik geweten had dat het stukje zo zou uitpakken, had ik het nooit geschreven. Een FTP-probleem of een 404-not-found-link is geen carrière waard.

                    Het siert je Papa, dat je iemand die je voor vanalles en nog wat uitmaakt (we hebben een scheldwoord gewist omdat het mij te ver ging) tòch een goed hart toedraagt. Ik ken je, en ik wéét dat je je nu zorgen zit te maken over Y. en zijn toekomst.

                    Technisch gezien kan ik de commentaren hier niet dichtzetten (alleen heel erg rigoreus, door dit om te vormen tot een losse HTML-pagina, die geen connectie meer heeft.) Dat gaat me te ver, dus ik wil iedereen oproepen om zichzelf te beheersen.

                    Alles is mensenwerk, en waar mensen werken gaat wel eens iets mis. *Lof* voor iedereen die zich inzet om van zijn dagelijks werk, of het nu bij een Helpdesk is, Systeembeheer, Websitebouw, of bij het houden van Lezingen als gepensioneerde, iets bijzonders te maken.

                  52. Hilda

                    6 nov 2012 18:16

                    Zaterdag jl. die vader had na lang in de wachtstand te hebben gestaan contact met de helpdesk van XS4ALL. Op kleine afstand kon ik het gesprek volgen. Er werden vele mogelijkheden aangedragen, de echte oplossing zat er niet bij.
                    Er was ook nog een e-mail bericht van XS4All...
                    Ook daar zat de juiste oplossing niet tussen.

                    Die vader is een integer mens...
                    Het ontslag Y. betreurt hij, dat weet ik wel zeker!
                    En ik ben blij dat mijn provider Zeelandnet is, al is het voor jullie misschien 'oudbollig' en provinciaals.

                  53. Y.

                    6 nov 2012 18:41

                    Ik heb het gesprek niet gevoerd anders had ik het vermoedelijk wel doorgrond, opgelost is moeilijk te zeggen. Dit moet de laatste zijn, have a nice life all.

                  54. Jolie

                    6 nov 2012 18:49

                    Jammer Y. ;-} Als ik de tijd kon terugdraaien, (=de Allerhoogste Baas van het Heelal was enzo ;-}) liet ik de phone opnieuw rinkelen, plaatse ik jou op dàt moment aan de phone, was mijn vaders (vreeeeeemde FTP)probleem opgelost, had ik dat stukje niet geschreven, (nou misschien wel, maar dan alleen over de 404-not-founds) was jij Helpdesker van de Maand geworden, enz enz enz

                    Enfin, men roept hier...

                  55. Ximaar

                    6 nov 2012 21:50

                    Zelf heb ik een paar jaar op een ICT service desk gewerkt, omdat helpdesk niet juist was. We hielpen dus niet, maar verleenden service en dat schijnt tegenwoordig belangrijker te zijn. :-)

                  56. Jolie

                    6 nov 2012 23:43

                    @Ximaar, ja, het prachtige spel met de definities :)

                  57. Leora

                    7 nov 2012 12:33

                    Sorry hoor, maar Y., jij bent wèl het gesprek begonnen. Lees maar terug, alles ging goed totdat jij die reactie geplaatst had. Sindsdien is er een andere sfeer.

                  58. Y. C.

                    7 nov 2012 18:46

                    Ik en Jolie hebben elkaar de liefde verklaard dus zand erover verder met je leven Leora, dit was niet meer van toegevoegde waarde.

                  59. patrick

                    7 nov 2012 20:53

                    Naar aanleiding van bovengenoemde teksten kan ik echt alleen maar tot de conclusie komen dat jolie een echte draaikont is, eerst A zeggen en dan B antwoorden.
                    beginnen met schoppen en als je schoppen terug krijgt, je verschuilen achter complimenten, wel is waar op een niet erg zorgvuldige manier Y. gereageerd,
                    maar dat even ter zijde, maar daar vraag je toch echt wel zelf om Jolie in de teksten die er vooraf gaan uiteraard.

                    Vervolgens gaan opperen dat je vader een hartkwaal heeft en uit 1930 komt,"mijn arme vader" vanwaar die info??
                    Geeft dit een toevoeging inhoudelijk of wil men hier aandacht vestigen via de verkeerde weg.
                    Kortom 1 bonk emotie voor een lullige website icm kinderachtige toespelingen ten overstaan van XS en vervolgens achter complimenten veschuilen, wat is dit voor grap??

                    Als je klant ergens bent betekend dat niet dat je dan maar de zwaar afhankelijke moet gaan uithangen, je hebt leiders en volgers.
                    Mensen neem initiatief en ga met je tijd mee ADSL=prehistorie en jolie als je de tijd die je in je log en contact met xs
                    had gestoken op google had gekeken hoe of wat was dit niet nodig, maar dat is mode tegenwoordig eerst schreeuwen dan pas denken.

                    Je bent in 2012 altijd vrij om over te stappen, niemand is verplicht tot iets, je kiest zelf je product icm de prijs.
                    Dus wat is nou de bedoeling van deze log; XS zwart maken en zoveel mogelijk mensen proberen te raken met emoties en vervolgens tot de conclusie komen
                    dat het wellicht NIET aan XS ligt??
                    nergens kwam ik een post tegen uit naam van XS met omschrijving en functie van Y., jij wel??
                    Dan wel even opperen dat je een foto geheugen hebt, ja hoor tuurlijk, mooi voorbeeld.
                    later werd er door Niels een reactie gepost, welke erg zwak oftewel door de knieen overkomt, waarschijnlijk naar aanleiding van jou geklaag over het IP adres direct bij XS.
                    ik noem dit damage control van Niels en niet opkomen voor je personeel en beamen dat je fout zit en dan de makkelijke schakkel verwijderen, Y. dus.
                    Want Niels je beseft waarschijnlijk zelf wel dat je voor de makkelijke weg hebt gekozen, aangezien je helpdesk website niet op orde was/is.

                    Jolie Wel veel tijd steken in een log als je kinderen hebt??
                    focus je daar op, je kids, en verdoe je tijd niet aan degelijke zaken en fix ff de website van je pa eens want dat kan anno 2012 echt niet meer.

                    Wat heeft het nou opgeleverd jolie?
                    Een ontslag is dat nou je bedoeling geweest want initieel kan Y. er niks aan doen dat jij gefrusteerd je opstelt t.o.v. XS
                    terwijl je er zelf gewerkt hebt, jij hoort toch beter te weten. en hij direct reageerd zonder even na te denken dat is Y. zeker aan te rekenen maar geeft aan dat
                    hij hart voor zijn werk heeft en iedereen gaat daar even aan voorbij, ook jij Niels.
                    Ik zou blij zijn met dergelijk gedreven personeel, zelf zou ik er op hameren op een bepaalde manier te reageren, of helemaal niet en ik had als ik niels was
                    jou(jolie) even gemaild dat je verkeerd bezig ben als ex personeel lid. Waarschijnlijk haalt Niels zelf zijn info via google op,lol.

                    Typisch een voorbeeld van schijten in de vijver waar je uit gegeten hebt, ga je schamen,
                    ik vermoed dat daar nog wat onopgeloste emotie rond dwarreld of niet Jolie.
                    Waarschijnlijk heb je zelf je vader aangeraden bij XS zich aan te melden als klant.
                    Ik vermoed dat dit juridisch een staartje gaat krijgen want je hebt je aan de wet te houden en dat weet mr.ir. Arnoud Engelfriet ook.
                    en een internet bedrijfje wat gespecialiseerd is in ICT recht voor 180,- p/uur, echt een lachertje ook die reactie van
                    Mr. een beetje opgeleide advocaat reageerd direct per brief (kan je factureren natuurlijk, waarschijnlijk kan hij beter pro deo specialist worden)
                    maar dat zal jolie wel niet hebben kunnen betalen zal wel via de rechtsbijstand subside gaan
                    waar hard werkende nederlanders voor bloeden om huisvrouwtje en losers die de hele dag niks anders te doen dan posten facebooken e.d. indirect te onderhouden!!

                    Y. C. laat het varen, zie het als een ervaringen waar je lering uit haalt waarschijnlijk was XS niet het bedrijf wat zijn personeel koestert, ik kan hier nog wel wat tijd in steken maar dat is zonde,
                    jolie en prutser gewoon een lekker knuffeltje flesje wijn hoteltje want bij jullie zullen zeker de vonken er wel van af spatten gezien jullie gedreven emotie.



                  60. Leora

                    7 nov 2012 21:19

                    Beste Patrick (van Spongebob, hihi, grapje),

                    Jolie is mijn moeder.
                    Ik zie haar elke dag, na school, voor school.
                    Uit ervaring weet ik dus dat Jolie wel tijd doorbrengt met mij en m'n zusje.

                    Dus, als je GEEN ervaring hebt, schrijf dan GEEN lange en negatieve reactie.
                    Dus mond houden !

                    Leora

                  61. Leora

                    7 nov 2012 21:22

                    Nee wacht, niet je mond houden, maar je vingers weghouden van je toetsenbord. (Zie vorige reactie) Dikke vette doei! Leora

                  62. Jolie

                    8 nov 2012 0:06

                    Tja, Patrick, wat kan ik dáár nou op antwoorden..?

                    Het feit dat het blogje (A?) hierboven er nog steeds staat, betekent dat ik achter het blogje sta.

                    Het blogje is een relatief korte samenvatting van de ervaring die ik vorige week opdeed, in mijn (en andermans) pogingen om mijn vader te helpen.

                    Ik had natuurlijk nog verder kunnen uitweiden, over alles wat we allemaal, ook mijn vader zelf, al bijelkaar gegoogled hadden, en een beschrijving kunnen geven van de firewall, het type verbinding, het soort Jpegs (en alle mogelijke, eventuele datafouten daarin), de nauwgezette notities die mijn vader maakt, en de tegenstrijdigheden die daaruit blijken, in de antwoorden van de (door ons allemaal zéér gewaardeerde) Helpdesk, tegenstrijdigheden die volkomen logisch zijn gezien de complexiteit van zo'n probleem, enzovoorts enzovoorts.

                    Het had weinig veranderd of toegevoegd aan de "bottom line." Die bottom line is namelijk dat de Informatie over FTP en de bijbehorende instellingen (=niet 'insecure', maar 'secure' verdient tegenwoordig, zeker bij XS4ALL, de voorkeur, zie ook de reactie van Donar hierboven) op de Helpsite van XS4ALL heláás verouderd is (was) en, dat mijn vader in allereerste instantie op het eenvoudigste deel van zijn vraag, namelijk die ene heldere errormelding, geen adequaat antwoord had gekregen.

                    Dan kan ik er wel een razendcomplex stukje van gaan maken, waarbij ELKE lezer hier zegt "Jolie, you are Losing me!", maar als ik feitelijk niet méér wil zeggen dan: "Jongens (meisjes,) kom op, die site MOET geupdate, insecure FTP is verouderd, dat geeft terecht foutmeldingen, en àls je die foutmeldingen hoort tijdens je telefoondienst, moet je meteen weten wat er loos is, en je klant en jezelf frustratie besparen," waarom zou ik dat dan niet plain en simple mogen zeggen?

                    Meer heb ik feitelijk niet gezegd, en ik zou nog steeds voor dezelfde woorden kiezen.

                    Is dat ZWARTMAKEN..? Kom op zeg. XS4ALL is een stevig, stabiel bedrijf, met een kritisch oog voor de maatschappij, voor technische en politieke ontwikkelingen. XS4ALL is terecht nog altijd de meest geavanceerde internet-provider van europa, en mogelijk de hele wereld.

                    Daar *mag* je gewoon méér van verwachten dan een website of hulplijn met verouderde FTP-informatie. En zo'n bedrijf staat ook gewoon open voor kritiek. Het gratis abonnement dat mensen vroeger kregen als ze een onderdeel van XS4ALL konden hacken, is nog altijd befaamd. Het getuigt van wijsheid om zo met kennis onder je klanten om te gaan.

                    Ik heb geen "speciale lijntjes" met XS4ALL. Laten we wel wezen: ik ben al bijna 13 jaar (!!) weg bij XS4ALL. Mensen wenden zich wel 'ns tot me van "ik heb probleem {reutelbla}, kun je dat even melden?" Dan zeg ik steevast dat ze dat zèlf kunnen melden: ik stuur GEEN mailtjes namens anderen naar XS4ALL en als ik oud-collega's op verjaar- of feestdagen zie, spreek ik véél liever over "het Leven" dan over XS4ALL. We hebben al vaak genoeg gezien dat "Het Leven" korter is dan "Het Werk", dus waarom zouden we daar tijd en energie aan verspillen?

                    Ronduit VREEMD dus om van mij te verwachten dat ik geen blogje maar een "mailtje aan XS" (quote Robot_Kip) over dit onderwerp ga schrijven.

                    Onderaan deze pagina, onder het reactieveld, is het ikoontje van http://extremetracking.com/?policy te zien. Dat betekent, en dat weet ongetwijfeld elke Helldesker ook, dat een IP-adres een paar uur na de posting hier, een publiek gegeven is. Daarna verdwijnt het weer uit het extremetracking.com-lijstje: alleen de laatste 20 adressen zijn zichtbaar.

                    XS4ALL-kantoor heeft al sinds mensenheugenis een vast IP-block. Iedereen die een beetje op internet rondhangt, kent die adressen. Ik heb het IP-adres niet genoemd, het is ook allang weer uit het lijstje verdwenen, maar *iedere lezer hier* kon ze op dat moment, direct na de posting, lezen en er zèlf zijn conclusies uit trekken.

                    Het is niet slim om mijn vader een sukkel te noemen. Daar maak je MIJ kwaad mee. En al helemaal wanneer iemand zich bevindt in een gemeenschap waaraan ik bijzondere en dierbare herinneringen heb.

                    Een kring van mensen die, anders dan ik verwachtte toen ik er ging werken, een grote rol heeft gespeeld in mijn ontwikkeling: ik ben er MENSCHEN tegengekomen die stuk voor stuk op hun eigen manier een stempel op mijn leven hebben gedrukt, met hun kennis, hun bijzondere eigen-aardigheden, hun manier van in het leven staan, hun eerlijke feedback, hun politieke voelsprieten, hun maatschappijkritiek, — en telkens valt me op dat ook de Nieuwe Mensen die de vertrekkende collega's vervangen, uit hetzelfde bijzondere hout gesneden zijn.

                    Kijk, als een ànder mijn vader een sukkel noemt, denk ik: "Tja. Shit happens." Maar niet bij iemand vanaf een XS4All-kantoor-IP-block.

                    Patrick, (de Zeester? hihihi, briljant Leora :-)) — je hebt de tijd genomen om een lang verhaal te typen, als ik je verhaal respectvol en serieus wil beantwoorden, vraagt dat om een lang antwoord. Bij deze.

                    Er zitten een paar foutjes in. Y. heeft hart voor zijn werk, en daar ga ik zeker niet aan voorbij. En die 180 euro, dat is alléén voor de Klanten die niet Cash, http://www.quotenet.nl/Nieuws/Ontluisterende-klachten-oud-clienten-Bram-Moszkowicz-update-28223 in een duur pand op een Gracht, betalen, dat snap je wel ;-) En Huisvrouwtje, (en nog 'armoeiig, bijstandsgerechtigd, 'de hele dag facebookend'' etc ook) helaas, nee, ben ik nooit geweest. Niet voor in de wieg gelegd. Vraag maar aan mijn vader ;)

                    Ik wil wel echt iedereen vragen zich te beheersen met reageren: laat het nou niet nog verder ontsporen. Het enige wat ik kan doen is hier een platte HTML-pagina van maken waar niemand meer op kan reageren, maar dat is me vooralsnog een brug te ver.

                  63. Margo

                    8 nov 2012 0:51

                    Nog even terugkomen op twee meter hierboven ... mijn werkgever kon de kritiek wel verdragen (zeiden ze), maar het hielenlikkende deel van mijn collega's buitelde over elkaar heen om maar heel duidelijk te maken dat zij heel erg loyaal waren aan hun werkgever en zich dus heel erg distantieerden van mijn opmerkingen. Trieste figuren. De grap is dat zij niet lang nadat ik er vertrok (ook klantenservice van een groot telecommunicatiebedrijf) ook konden vertrekken want men sloot die locatie. Wat ook precies bevestigde dat ik gelijk had in mijn kritiek eerder,

                  64. Jolie

                    8 nov 2012 8:49

                    Ha Margo, Wat een vreselijk treurig beeld... (Hebben wij ooit allebei bij Planet Internet gewerkt..? Daar ben ik in m'n proeftijd als HTMLer al na een paar weken gaan solliciteren omdat ik die sfeer, compleet met "Lijst-met-personeelsleden-waar-we-vanaf-willen" die vergeten was bij het kopieerapparaat, me aan het hart ging.) Jammer dat macht-uitoefenen en macht-behagen de mensheid af en toe tot apenrots weet terug te brengen :-/

                  65. patrick

                    8 nov 2012 12:59

                    triest ben je jolie, gaan wijzen naar een ander en je hele familie erbij betrekken. Geef je kids een goed voorbeeld en betrek ze niet in een grove discussie en laat ze al helemaal niet reageren, als je de moeder van mijn kinderen was geweest had ik je zeker een corrigerende elleboog gegeven want jij snapt er echt niks van, je bent geen knip voor je neus waard en ga het een plekje geven, in de prullenbak. Als je kids een aantijgingen onder het mom van een geintje wegzetten en jij keurt dat goed ben je echt verkeerd bezig en erg onbeschoft wat de moeder ook is!! Volgens mij is dit verhaal gepasseerd en is jou persoonlijk door verschillende aangegeven dat je moet ophouden maar nee gewoon blijven zuigen en voor alle andere hielenlikkers (tuinman) spring voor een trein. I rest my case.

                  66. Jolie

                    8 nov 2012 13:39

                    Beste Patrick,

                    Mensen adviseren om "voor de trein te springen," "corrigerende elleboogstoten" uitdelen, zelf grove taal uitslaan en een ander die je serieus probeert te nemen dat verwijten en "onbeschoft" noemen, het is allemaal wat laag.

                    Ik kàn de discussie dichtzetten, maar daar zijn mensen die ik In Real Life geraadpleegd heb nogal TEGEN: onder het mom van "access for all", "Freedom Of Speech", "Glasnost", "Art. 10 EVRM" en "Artikel 7 Nederlandse Grondwet."


                    Wat gaan we doen? Inhoudelijk reageren, stilblijven of is het wachten op een Godwinnetje? http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin's_law

                  67. Robot_Kip

                    8 nov 2012 14:15

                    Patrick je hebt helemaal gelijk. Je brengt het wel erg bot maar inhoudelijk ben ik het zeer met je eens. Overigens wou ik ook binnenkomen en erg bot gaan reageren maar sinds ik bang ben voor eventuele consequenties (Wie zegt dat ik bij XS4all werk?! ;)) doe ik dat maar niet.

                    Inhoudelijk ben ik het helemaal met je eens. Eerst lekker gaan bloggen en dan ook nog mensen aangeven als ze boos reageren. Tja had allemaal niet gehoeven als je gewoon een privé mailtje had gestuurd naar je vrienden van XS4all. En nee ik zit hier niet te zeggen dat Jolie geen recht heeft om te bloggen of dat ze geen recht heeft op haar mening. Maar ik snap het punt van haar post niet, ja de kritiek snap ik wel maar je zou toch verwachten als ex medewerker dat je toch EERST zou denken andere kanalen te proberen (Misschien dezelfde kanalen die je had gebruikt om Y. aan te geven).

                    Als het doel van haar post was dat XS4all zichzelf zou gaan betere lijkt mij een intern mailtje toch veel handiger te zijn geweest, als het gewoon een sensatie blog was om aandacht te trekken zou ook kunnen maar dan moet je er ook gewoon voor uitkomen. Maar mij lijkt het gewoon dat in plaats van zo publiek je oude werkgever (waar je nog contact mee hebt) zwart te maken en de hardwerkende specialisten van een helpdesk (Die het al moeilijk genoeg heeft met problemen die wel ondersteund worden) ook nog te beledigen dit niet liever intern had behandeld kunnen worden. Als ze dan niet naar je luisteren tja dan had ik meer begrip voor deze blog post en ja uiteindelijk vind ik het wel een beetje zwak dat Y. hierdoor ontslagen is al begrijp ik de redenering ervoor totaal.

                    Dus Patrick ik geef de inhoud van je comments (zonder al de insults dus) groot gelijk.

                  68. Jammer

                    8 nov 2012 14:23

                    Helemaal met de eerste post van patrick eens . De 2 e niet btw

                  69. Jammer

                    8 nov 2012 14:24

                    Robot kip ...true that

                  70. Leora

                    8 nov 2012 17:33

                    Patrick ! Luister, ik ben haar kind, dus ik weet dat ze veel met ons doet ! Maar moeders en vaders mogen ook vrije tijd hebben. Die vrije tijd hebben ze als wij naar school zijn, of als we slapen (kinderen slapen eerder dan ouders, dat kan dus ook). Zie je nou. Ga maar lekker bij een ander klieren.

                    Dikke vette doei!
                    Leora

                  71. R.

                    8 nov 2012 19:46


                    Jolie,

                    Lekker bezig om je ex-werkgever een mes in de rug te steken , en vooral om te vertellen dat het om een xs-4all kantoor IP
                    adres gaat om dat vervolgens terug te spelen naar beheer, zodat die het kunnen rond mailen ! Hoop dat je je zelf een
                    schouderklopje wil geven voor je prestaties. !Trots!
                    Mijn ip mag je me alle plezier posten en publiek maken hoor.
                    Om een paar goede antwoorden te geven op je vraag.....
                    De xs4all helpdesk is dommer geworden omdat zo een slim blondje als jij bent weggegaan, snap je dat dan niet?
                    Ten 2de als je vind dat je slecht geholpen bent moet je de directeur van KPN bellen , en vragen waarom die helpdesk-
                    slaafjes van Randstad die voor een stuiver en een knikker zich de ter*ing werken jou zo slecht hebben geholpen.
                    ZAl er niet meer over vertellen omdat je wel snapt wat ik hier mee bedoel .

                    Even nog over Y., betreur het zeer dat Julie deze jongen radicaal de GROND in hebben geboord , ken deze man als een
                    keiharde werker niet 100% niet 200% maar 400% ingezet door gaan tot het gaatje , hulp verlenen bij de meest complexe
                    proplemen, iemand waar wie je aan de bel kon trekken voor elke vorm van hulp DAT IS XS4ALL!!! , een niet mak lammetje wat

                    met de rest meeloopt .
                    Maar ja dit is Nederland zo kan het ook...
                    Owh je vergeet niet HTML only aan te zetten als et te warm onder je voetjes word !

                    Dus ............dat

                    R. mederwerker NR:****************

                    ---over en uit ---

                    Ps: @ Patrick sterke text.
                    Y. Su6 met wat je gaat doen .


                  72. Jolie

                    8 nov 2012 20:56

                    De commentaren klinken steeds meer als teksten waar mensen spijt van krijgen.

                    Het is ZELDZAAM IRONISCH dat Fronz deze week is begraven.

                    Hij had deze discussie als geen ander kunnen aanvullen. Jarenlang hoorde ik van hem in dagelijkse rookpauzes over het wel-en-wee op de Helpdesk, waar ik zelf niet werkte. Niet alleen van Fronz trouwens, ook van K.H., het toenmalige hoofd van de Helpdesk. Èn van R.S., het hoofd van de Helpdesk van Planet, die aldaar op een goede dag ontslag nam, als protest tegen het grote aantal ontslagenen en overwerkten.

                    In een Helpdesk kan een bedrijf zich onderscheiden. Dàt is uiteindelijk het gezicht, de stem van het bedrijf: daar hebben Klanten contact mee. Bedrijven zouden er goed aan doen zich dat te realiseren.

                    Over deze pagina: er zijn voorstanders èn tegenstanders van WISSEN.

                    Ik heb al zoveel mogelijk namen verwijderd. Nu werden deze Comments niet door Google gecached, dus een na-Google-probleem was er niet zozeer.

                    Tegenstanders van wissen noemen wissen censuur. Vandaar dat ik voor deze vorm van archiveren heb gekozen.

                    Groet, Jolie


                      eXTReMe Tracker
                      RSS  php-icon © mailto: Jolie, 2002, 2012